سفره صنعت غذا با «مینو» رنگین تر شد

اخبارو رویدادها

سفره صنعت غذا با «مینو» رنگین تر شد

سفره صنعت غذا با «مینو» رنگین تر شد

سفره صنعت غذا با «مینو» رنگین تر شد
 
در گفت‌وگو با مدیرعامل گروه صنعتی مینو با روزنامه دنیای اقتصاد در باب نمایشگاه بین المللی آگروفود تهران مطرح شد:
مینو؛ نامی آشنا و برندی شناخته شده برای تمام مردم ایران زمین و کشورهای منطقه است. این گروه با نزدیک به ۶۴ سال تولید توامان و عملکردی رو به رشد، به بخش جدا ناشدنی از حافظه ی نوستالژیک مردم ایران تبدیل شده است و هم اینک نیز در برخی گروه های کالایی همچنان انتخاب اول مردم به حساب می آید. هر چند مصرف کنندگان، این شرکت را بیشتر با ابر برندهایش همانند «ساقه طلایی»، «رنگارنگ»، «پفک نمکی»، «ترد»، «شیک»، «مروارید»، «پتی بور»، «تک تک» و... می شناسند، اما طی چهار سال گذشته، گروه صنعتی مینو اقدامات قابل توجهی را در زمینه توسعه ی فعالیت های تولیدی اش انجام داده است و با حفظ شیرین کامی در صنعت شیرینی و شکلات، سفره ی محصولاتش را با تولید محصولات متنوع صنعت غذا، رنگین تر کرده است تا مهمان جدید نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته باشد.
 
 
دکتر علیرضا عباسیانفر مدیرعامل گروه صنعتی مینو در ارتباط با سرمایه گذاری های این گروه طی چند سال اخیر گفت: اولین سرمایه گذاری گروه صنعتی مینو خرید کارخانه روغن پرتو دانه خزر و ایجاد شرکت صنایع غذایی مینو کاسپین در بهشهر مازندران بود که انواع روغن و کره گیاهی صنف و صنعت و خانوار را تولید می کند. با این سرمایه گذاری، نه تنها روغن صنعتی مورد نیاز شرکت های تولیدی گروه تامین شد بلکه هم اینک انواع روغن مایع و جامد آفتابگردان، پخت و پز، سرخ کردنی، مخلوط پخت و پز، سویا، نیمه جامد و جامد خانوار و کلزا را در اوزان و حجم های مختلف از ۸۱۰ گرمی تا ۱۶ کیلویی را با برند مینو اویل تولید می کند.
 
علیرضا عباسیانفر در ارتباط با  دلایل حضور پررنگ مینو در صنعت غذا گفت: یکی از مهمترین راهبردهای یک مجموعه ی موفق، درک شرایط روز جامعه و تغییر و تحولات اقتصاد کلان و بین الملل است و اینکه بداند الان باید برای توسعه ی کسب و کار و تعالی شرکت چه تصمیمی اتخاذ کند؛ همانگونه که همگان آگاهند «مینو» طی 6 دهه ی اول حیات خود عموماً تمرکز خود را روی تولید شیرینی و شکلات و دارو متمرکز کرده بود؛ ما با تجریه و تحلیل شرایط اقتصادی کشور و تحولات اقتصاد بین الملل، تصمیم گرفتیم ضمن تثبیت جایگاه خودمان در صنعت شیرینی و شکلات و تداوم نوسازی و بهسازی در این شرکت ها، با سرمایه گذاری در زمینه ی صنعت غذا عملاً با یک تیر سه نشان بزنیم و به سه هدف راهبردی تکمیل «زنجیره ی تامین»، تکمیل «سبد فروش» و تولید «محصول جدید» دست یابیم.  
 
مدیرعامل گروه صنعتی مینو ادامه داد: با این سرمایه گذاری ها عملاً «زنجیره ی تامین» مواد اولیه را برای شرکت های شیرینی و شکلات کامل کردیم و علاوه بر تامین نیاز گروه صنعتی مینو در زمینه مواد اولیه، «سبد فروش» شرکت قاسم ایران را نیز توسعه دادیم. همکاران ما در صنعت غذا به خوبی به این موضوع اشراف دارند که شرکت قاسم ایران به عنوان بزرگترین زنجیره ی پخش مویرگی کشور با داشتن انبارهای مجهز و مدرن با پراکندگی قابل توجه در اقصی نقاط کشور و همچنین ناوگان قدرتمند حمل و نقل، در خلق بسیاری از برندهای مطرح کشور نقش تعیین کننده ای داشته است، لذا ما تصمیم گرفتیم از این دارایی با ارزش گروه صنعتی مینو، به نفع خود گروه بیشتر استفاده کنیم.
 
وی در ادامه به زنجیره ی ارزش اشاره کرد و گفت: هر چند شرکت قاسم ایران سهم قابل توجهی از صنعت پخش را به خود اختصاص داده است اما تغییر ذائقه ی خرید مردم و گرایش آنها به خرید از فروشگاه های زنجیره ای باعث شد که ما در زمینه ی راه اندازی فروشگاه زنجیره ای نیز ورود جدی داشته باشیم و به همین دلیل «مینو مارت» را ایجاد کردیم و تا به امروز بیش از 100 فروشگاه را در 14 استان کشور تاسیس کرده ایم و روند توسعه ی فروشگاه های زنجیره ای هم با جدیت در دستور کار است و تا پایان سال جاری پراکندگی راه اندازی فروشگاه ها به تمام استان های کشور خواهد رسید.
 

علیرضا عباسیانفر در ارتباط با ضرورت راه اندازی فروشگاه های زنجیره ای مینو مارت گفت: از آنجایی که ظرفیت کم نظیر قاسم ایران در لجستیک، انبار، ناوگان حمل و نقل، نیروی انسانی ماهر و کارآزموده، تنوع در تولید و توسعه ی تولید در گروه های مختلف صنایع غذایی را در اختیار داشتیم، عملاً راه اندازی فروشگاه های زنجیره ای برای گروه مینو یک اقدام کم هزینه تر در مقایسه با دیگر شرکت های فروشگاهی بود. فکر نمی کنم فروشگاه زنجیره ای در ایران وجود داشته باشد که ظرفیت بزرگ و کم نظیری همانند شرکت قاسم ایران را در کنار خود داشته باشد؛ چرا که قاسم ایران در تمام کشور شعب و نمایندگی دارد و به تبع آن در تمام این شعب و نمایندگی ها، انبار مجهز و به روز، ناوگان حمل و نقل، نیروی انسانی ماهر و کارآزموده وجود دارد و شرکت فروشگاه های زنجیره ای مینو مارت بدون دغدغه ی تامین کالا و نگهداری و حمل آن صرفاً تمرکز خود را صرف انتخاب مکان فروشگاه و تجهیز آن می کند.
 

 

نظرات کاربران شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر بدهید
افزودن نظر جدید